Dubbelvirkade julklappsgrytlappar

Efter att ha virkat döskallegrytlappen, som svärmor fick i julklapp (efter att jag virkat på en kant), fortsatte jag att dubbelvirka. Det blev en grön och gul kattgrytlapp till mina föräldrar och en röd vit med julstjärna till morföräldrarna.

Ena sidan

Andra sidan

Bevis på att båda sidorna är från samma grytlapp

Båda kattmönsterna har jag hittat på nätet, de stående katterna var egentligen till stickning, så de blev lite konstiga. Plus att första radens katter blev Pelle Svanslös.

 

Framsidan

Baksidan

Båda sidorna

Den andra grytlappen skulle vara helrandig på baksidan, men garnet bara krymte och krymte så jag fick ge upp baksidan. Eftersom jag dessutom började med den någon dag innan julafton och höll som mest på på juldagen då den skulle ges bort så fanns det ingen chans att köpa mer rött garn. När mönstret på framsidan var klart fanns det 2 cm kvar av det röda, precis lagom för att fästa.

/Sofia

2 svar to “Dubbelvirkade julklappsgrytlappar”

  1. […] oftast gjorda av mig själv. De brukar hamna hos andra som julklappar som tex förra året, se här och […]

  2. I do accept as true with all the concepts you’ve presented to your post.

    They’re very convincing and can definitely work.
    Still, the posts are too short for novices. May just you please lengthen them a little from next time?
    Thank you for the post.

Lämna en kommentar