Gratis beskrivning på en enkel babykofta

Min första kofta någonsin! Jag har hittills bara stickat väldigt enkla grejer, som halsdukar och pulsvärmare. Så jag kände mig jävligt osäker när jag gav mig på denna, men nån gång måste man prova! och det gick!

Beskrivningen kommer från  Drops Garnstudio och är gratis. Beskrivningen hittar du här.

Det enda som jag gjorde annorlunda än på beskrivningen är att jag la till en virkad kant längs med halslinningen (se nedan). I beskrivningen står det att man ska sticka en extra liten stickad kant, men jag tyckte virkad blev fint och var lättare att göra. Klicka på bilden för att se den i större format.

Baksidan:

Insidan:

Knapphålen:

Det bästa med denna kofta är att man kan sticka den utan att behöva läsa beskrivningen hela tiden, eller räkna varv jämt. När man väl börjat är det bara att fortsätta i stort sätt likadant hela tiden. Så man kan lätt kolla på sin favoritserie samtidigt..:)

Lycka till, och hör av er till mig om ni får problem med beskrivningen!

/M.

15 svar to “Gratis beskrivning på en enkel babykofta”

  1. Fin kofta! Jag gillar också det där mönstret, har gjort flera sådana koftor, fast nu var det några år sedan. Det blir trevligt med ränderna, tycker jag.

  2. Riktigt riktigt fin! Blev sugen på att sticka den själv, se jätterolig ut att sticka.

  3. Fin kofta, gillar den läckra korgen i tidigare inlägg också =)
    Min vän Nina och jag planerar ett lite annorlunda pyssel inför Alla hjärtans dag, en ”cookieaction”. KIka in på vår blogg så får du veta mer, hade varit kul om du ville hänga på =)
    Allt gott!
    Lo

  4. fittforcefive Says:

    Tack! ja, den var jätterolig att sticka! Den fina korgen har Hanna gjort, som också bloggar här (vi är fem totalt). Lo, vi hann inte ses till alla hjärtans dag, men kanske nån gång framöver!
    Mvh
    /Martina

  5. linisflinis Says:

    oj vilken underbar kofta!! helt fantastisk 🙂 min son har bara färgsprakande kläder men ska de va grått ska de va på detta vis!!

  6. Å så fin den blev!

    Kram Jenny

  7. Jättefin! Stickas den på rundsticka eller ”vanliga” stickor? Jag har inte stickat på rundsticka, och känner mig inte riktigt redo för det än.

  8. fittforcefive Says:

    Den stickas med vanliga stickor 🙂
    /Hanna

  9. Tack, då måste jag prova att sticka den!

  10. Link exchange is nothing else except it is simply placing the other person’s web site link on your page at appropriate place and other person will also do same for you.

  11. Ni är en sån inspiration!!

  12. Vart har ni hittat de söta kattknapparna?

  13. När man lägger upp för första armen så står det att man ska göra det i början av varvet. Kommer du ihåg om det innebär att man lägger upp bredvid de man lagt på tråd eller på motsatta sidan? Tacksam för svar// Helena

  14. Inger Jönsson Says:

    Jättesöt kofta! Vilka färger har du använt?

  15. Annelie Sandström Says:

    Hej, man kommer inte direkt till mönstret när man klickar på länken. Är det det mönstret som heter ”Magnus set” alltså https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=4582&cid=12
    ?

Lämna en kommentar