Lucka 17

En krokodil gömde sig bakom dagens lucka.

2013-12-17 22.35.02

Den gjorde jag precis i slutet när jag var lite stressad, jag hittade dessutom inget bra mönster i rätt storlek så resultatet blev inte alls bra. Jag utgick från krokodilen i boken Välkommen till virkligheten som jag har virkat många figurer ur tidigare. Men mina minskningar och min aversion mot att virka lösa delar som ska sys fast gjorde att krokodilen blev lite… konstig. Sången är Nyss så träffa jag en krokodil…

Tidigare luckor i sångkalendern finns här:

Lucka 1

Lucka 2

Lucka 3

Lucka 4

Lucka 5

Lucka 6

Lucka 7

Lucka 8

Lucka 9 och 10

Lucka 11

Lucka 12

Lucka 13

Lucka 15

Lucka 16 och 14

/Sofia

Kommentera

