Lucka 9 och 10

Det har blivit lite fel med uppdateringarna de senaste dagarna, lucka 8 trodde jag var publicerat, men icke sa nicke. Igår (9:e) var det full rulle hela dan så då hann jag bara se till att själva lucköppningen skedde, men ingen blogguppdatering. Så nu kommer lucka 9 och 10 i ett och samma inlägg.

Under lucka 9 fanns en liten söt orange katt:

2013-11-30 18.47.52

För en gångs skull blev jag nöjd med broderierna på något jag virkat, även om det bara är nos och morrhår. Mönstret hittade jag på Ravelry och här hittar du länken. Sången jag tänkt är Lille katt, men det finns ju andra sånger om katter också, så vi får se vad det blir.

Under dagens lucka fanns en Blommig falukorv.

2013-11-30 18.43.51

En blommig falukorv finns det inte precis mönstret till så det är påhittat själv. För att göra själva böjen gjorde jag smygmaskor där själva böjen skulle vara, men man måste börja nästan direkt. Blommorna är enklast möjliga, tex här finns en beskrivning (bara den minsta innersta).

De tidigare luckorna finns här:

Lucka 1

Lucka 2

Lucka 3

Lucka 4

Lucka 5

Lucka 6

Lucka 7

Lucka 8

 

Kommentera

