Lucka 2

I dagens lucka fanns inget mindre än en spindel. Tillhörande sång är då Imse vimse, eller Rockspindeln för den som vill.

2013-11-30 18.45.28

Mönstret är eget, benen är fastvirkade direkt på huvudet, bara lösmaskor och smygmaskor tillbaka. Jag ogillar starkt att behöva sy fast delar på figurer, framförallt när det är lika lätt att virka fast direkt. Ögonens färg valde storebror, så då blev det orange (vilket är favoritfärgen för tillfället).

Vad finns det i nästa lucka måntro?

Gårdagens lucka finns här (med bild och beskrivning till kalendern).

/Sofia

2 svar to “Lucka 2”

  1. Roligt! Gillar kalendern också! På mitt gamla jobb fanns det en stor toarullehållaren och ofta lämnades den gamla rullen kvar med en liten slatt papper på. Jag funderade ofta på att ta hand om den gamla rullen som var mycket större och kraftigare än en vanlig toarulle men gjorde aldrig det. Efter att jag bytt jobb har jag kokmmit på flera användningsområden för dessa lite större rullar. Det är så dags nu.

  2. fittforcefive Says:

    Haha så är det ofta, man kommer på de bra idéerna alldeles för sent🙂

Kommentera

