Minionmössa

Som väldigt många andra barn har stora sonen, 4 år, fastnat för Dumma mej så därför har jag virkat honom en minionmössa.

20131120-164708.jpg

Mönstret jag har använt mig av är på en ugglemössa, men gjort färgändring utifrån hur minionerna ser ut. Sonen fick välja om den skulle ha en eller två ögon och det fick bli ett öga. Ögat gjorde jag genom att göra 6 maskor i en magisk cirkel med svart garn, i nästa varv 12, sen färgbyte till vitt och 18 maskor, nästa varv 24, sen 30 och så färgbyte till grått och 36 maskor. Sen sydde jag bara på ögat mitt fram på det svarta bandet som jag virkade in.

Sonen blev mycket nöjd och väntar på att det ska bli imorgon så han kan visa den på dagis.

20131120-165102.jpg

/Sofia

Kommentera

