Stickning i stugan

Förra helgen var jag ensam med våra två hundar i vår lilla stuga i Västmanland.  Det var kallt ute, så jag satt mest inne vid vedspisen och stickade.

IMG_2619

Jag använde garnerna som blev över från den mormorsfilten som jag visat i några inlägg ner. Mönstret kommer från boken ”Stora boken om att sticka och virka” (Ica förlaget). Tröjan blev då så klart väldigt 80-tal!

IMG_2645

IMG_2699

IMG_2700

IMG_2701

Det är den andra saken jag stickar med mönsterstickning. Det finns mycket utrymme för utveckling, men ändå ganska nöjd.

Tänkte även dela med mig av en bild på min stuga – jag vill åka tillbaka!

IMG_2636

/Hanna

Kommentera

