Stick och virk-community

Den senaste veckan har jag varit föräldraledig i väntan på födsel, höggravid som jag är med foglossning och förvärkar så är det mest att sitta i soffan som gäller, vilket har gjort att jag har virkat en massor. Jag började med ett gäng projekt ur boken Välkommen till virkligheten, bil och husvagn som jag redan bloggat om, en apa och en dinosaurie.

20130112-232607.jpg

Sen har jag letat mönster på nätet. Via originalmönstret för converseskor som jag använde för någon dag sedan så hittade jag en hel community med stick och virkmönster och allt annat som hör till. Jag är helt fast och har hittat massa saker som jag vill göra och det finns minneslistor, fotoalbum, forum och allt man kan tänka sig. Sidan heter Ravelry och det finns hur mycket som helst. Själv heter jag Systemet, och har bara börjat fylla på med mina projekt.

Hitintills har jag utifrån mönster därifrån gjort:

Supermariosvamp

20130112-232649.jpg

Pusselboll

20130112-232635.jpg  20130112-232547.jpg 20130112-232541.jpg

Pingvin

20130112-232624.jpg

och Converse-skorna

20130111-142711.jpg

 

20130112-232617.jpg

/Sofia

3 svar to “Stick och virk-community”

  1. Jädrans vad produktiv du har varit! Vad roligt med pusselbollen, en sådan blir jag lite sugen på att virka, fast tyvärr är jag inget vidare på att följa virkbeskrivningar utan freestylar helst.🙂

  2. fittforcefive Says:

    Ja det har blivit en hel del virkade grejer ja… nu finns det är steg för steg beskrivning av pusselbollen om du vill göra ett försök.

    /Sofia

  3. Ingenting blir sig likt efter upptäckten av Ravelry. Det är ju bara helt grymt! Jag brukar läsa er blogg, jag lade till dig som vän på Ravelry. Hälsningar LadyRowena

Kommentera

