Handarbete i Riga

Har över helgen varit på en kryssning till Riga med en massa vänner. Vi besökte julmarknaden där det fanns mycket fina stickade alster, mycket inspirerande och kul. Gick bland annat in i denna fina garnaffär (ligger i gamla stan i Riga)

IMG_2413

IMG_2414

IMG_2415

Köpte ett nystan ullgarn där, kan bli en kul tradition att varje gång man är utomlands köpa med sig garn hem 🙂

IMG_2468

Och dessa fina stickade vantar inhandlades på julmarknaden, jag önskar att jag kunde sticka så fint.

IMG_2469

/Hanna

3 svar to “Handarbete i Riga”

  1. Åh vad kul! Riga är så fint, har varit där två gånger, en gång på kryssning och en gång på en lite längre vistelse, men den garnaffären har jag missat (eller den kanske inte fanns då, det är några år sedan). Ska lägga det på minnet ifall jag kommer dit nån mer gång.

  2. Ja! Där var jag också för ett par år sedan! Köpte en liten stickad gris-familj 🙂

  3. Det är klart du kan sticka så fint! Det handlar mest om att inte vara rädd och bara göra. Klart du kan! 🙂

Kommentera

