Mio min Mio…

Min systers barn fyllde nyligen 3 år. Och han gillar Mio min Mio och vill klä ut sig till honom. Förutom ett svärd fick han i present även denna mantel (som mamma hjälpte mig att sy). Mio var ju faktiskt före Harry Potter med att ha en osynlighetsmantel som är glittrig på insidan…

Fästet gjorde vi i kardborrband, så att han ska kunna sätta på och ta av den själv.

Och man kan inte vara Mio utan att ha ett ”äpple av guld”.

Jag köpte ett litet dekorationsäpple på en inredningsbutik och sprayade den med guldfärg.

/Hanna

 

3 svar to “Mio min Mio…”

  1. Lisa Jönsson Says:

    Ååå va fin mantel! En sån skulle Nando älska! Han har inte sett mio min mio har massor med andra mantelbeklädda idoler! Gjorde du den efter något mönster eller improviserade? Skulle kunna bli en perfekt julklapp!🙂

  2. Hvor er den flot! Hvad brugte I til at lave den gyldne inderside af kappen?

  3. fittforcefive Says:

    Jag kommer inte ihåg vad det tyget hette, tog bara ett silvrigt plastigt tyg i tygaffären🙂
    /Hanna

Kommentera

