Sytt kuddöverdrag till vardagsrummet

I mitt hem har vi ingen soffa, utan vi har en gammal säng. Som ryggstöd har vi länge haft kuddar utan överdrag, som nu har blivit ganska tråkiga. Så jag tog lite tyger som jag hade hemma och snodde ihop tre överdrag.

Dessa tyger är gamla gardiner som jag köpt jätte billigt i nån ”låda” på en tygaffär.

För att det skulle bli lätt att ta av kuddarna, och slippa göra dragkedja eller knappar så sydde jag en sån kant som är på vanliga örngott. Man låter helt enkelt ena sidan på baksidan vara lite längre, och sen sy ihop den så det blir en ficka.

Med tanke på att det bara tog en timme så är jag nöjd. I alla fall tusen gånger bättre än innan🙂

/Hanna

Kommentera

