En till storebror och en till lillebror

Stickat två tröjor till min systers barn.

/Hanna

12 svar to “En till storebror och en till lillebror”

  1. Lisa Jönsson Says:

    Guuud vilka söööta!

  2. Hej,
    vilket mönster har ni använt? Jag finner ingen beskriving.
    Vänligen; Linda

  3. fittforcefive Says:

    Hej, Mönstret är från Marks och Kattens nr 09008
    /Hanna

  4. Hej,
    då antar jag att det är ett köpemönster? Varför ligger den under Gratis stickbeskrivning? Lite vilseledande🙂
    Vänligen; Linda

  5. fittforcefive Says:

    Oj, det har du rätt i🙂 /Hanna

  6. Vad tråkigt😦 Den tröjan hade jag mer än gärna haft mönstret till😦
    Vänligen; Linda

  7. Hej! Vad är det för storlek i den blå tröjan?🙂

  8. fittforcefive Says:

    Kommer inte ihåg storleken, men på mönstret stod det att det var för en 4åring. /Hanna

  9. Tack! Den storleken håller jag på med så det känns bra att se hur den ska se ut! Jättefint stickat! Ni är en inspiration!

  10. Jag måste fråga om tröjan igen🙂 när man ska öka på ärmen i början och slutet, så görs ökningen var 1,5 cm, dvs var 4:e varv. Tycker ärmen blir så bred fort, inte alls så som på bilden här. Hur ökade du?

  11. fittforcefive Says:

    Jag ökade varje gång jag började med den ljusblå färgen (på den större tröjan) alltså vart 6:e varv. Tänkte inte så mycket på det, gjorde det bara för att det skulle vara lättare att veta när jag skulle öka🙂 Men det kanske blev bättre så🙂 /Hanna

  12. Tack för tipset🙂 Din ökning ser mycket klädsammare ut🙂

Kommentera

