Stickade pulsvärmare för nybörjare

Nu har jag gjort ett par till av dessa enkla stickade pulsvärmare. Jag gillar verkligen de!

Metoden är så enkel att det passar även nybörjare i stickning. Man kan sticka ett avlångt stycke i den storleken som passar din armled. Maska av. Sedan syr man ihop arbetet och lämnar ett litet utrymme som inte sys ihop där tummen kan sticka ut. Klart!

Det här garnet köpte min syster på loppis, så jag vet tyvärr inte vad det heter. Med det är galet tunt så jag tog dubbla trådar. Stickorna jag använde var 2mm. Hur man gör flätorna som syns på bilden kan du lära dig här.

/Martina

Ett svar to “Stickade pulsvärmare för nybörjare”

  1. De blev ju jättefina! Du kommer att fixa att sticka koftan utan problem!

    Kram Jenny

Kommentera

