En klänning

Igår eftermiddag fick jag för mig att sy en klänning. Jag har en sommarklänning som jag köpt som jag gillar modellen på, men som är väldigt urringad, så min plan var att göra en liknande. Nu råkade jag fastna för ett lite tjockare tyg än tänkt när jag kollade igenom mina samlingar, så någon sval sommarklänning blev det inte.

Kjoldelen kopierade jag från sommarklänningen, överdelen ställde till en del bekymmer för mig. Jag kom inte på hur jag skulle göra den på bästa sätt och jag gjorde först en version som inte alls blev bra.

8 timmar tog det att göra klart den, vid midnatt igår var jag klar. Hade jag sparat någon söm hade den aldrig blivit klar, mina syprojekt som innefattar symaskin måste bli klara i ett svep, annars tar det år innan de färdigställs.

Nu har jag ett långt sommarlov framför mig som jag hoppas kan ägnas åt mycket handarbete.

 

/Sofia

Kommentera

