Har nu inlett mitt nya stora projekt!

Jag städade i min garderob. Två kassar kläder gick till loppis. En kasse gick till detta: (fast det är mycket kvar att göra)

Så där ja, tre linnen, ett par byxor och ett par tights. Mycket kvar att klippa och göra till nystan… Men till slut är det tänkt att det ska bli en virkad trasmatta🙂

/Hanna

7 svar to “Har nu inlett mitt nya stora projekt!”

  1. linisflinis Says:

    ååå va kul. går de att virka matta av ”mjukistyg”?🙂 de måste jag testa sen när du fått din klar!! jag provade att väva en matta av gamla kläder men de blev tyvär inte jätte bra…gamla lakan är mycke bättre till de.

  2. Åh va kul! Ska också gå igenom garderoben! Har börjat på en trassittpuff🙂 kram Lisa

  3. Jag har virkat mattor av plastband en gång i tiden, då fick man sitta och doppa fingrarna i vatten med diskmedel i för att det inte skulle kärva , men jag har två mattor kvar än, slitstarka och bra🙂

  4. snygga grejer verkligen!! blir inspirerad!
    undrar hur d fäster ihop klädremsorna?? syr, knyter ???😉

  5. Vad kul att du blir inspirerad,
    remsorna fästs genom att man, först och främst klipper till dem så att de sitter ihop i ändarna – som en ring. Sen lägger du dem omlott och drar igenom. Svårt att förklara…Men kanske det blir mer logiskt om du klipper 2 ringar och provar dig fram🙂

  6. Hejsan! Vill jatte garna virka en matta till min dotter. Hur gjorde du???

  7. fittforcefive Says:

    Hej, jag håller nu på att göra fyrflätor som jag sedan syr ihop till en matta. Ganska mycket kvar på projektet men det blir nog klart så småningom.
    Annars om man virkar så är det lättast att virka med vanliga stolpar. Som man ökar succesivt. Om det blir bubbligt har du ökat för mycket och om det blir en skålform har du ökat för lite.
    Hoppas det fick lite svar på din fråga.
    /Hanna

Kommentera

