Dubbelvirkad döskallegrytlapp

Jag har länge tänkt att jag borde se till att lära mig virka mönster där det ser olika ut på fram å baksida. En döskalle funkar ju alltid och så hittade jag ett virkmönster till det. Nu blev det ju samma döskalle på fram och baksidan, men det blir ju snyggt det med.

Nu försöker jag komma på vad för motiv jag ska virka härnäst.

 

/Sofia

6 svar to “Dubbelvirkad döskallegrytlapp”

  1. Hej

    Jag är redaktör för RFSL Ungdoms tidning SKEV och i varje nummer kommer vi ha en sida för pyssel, och jag undrar om du vill bidra.
    Kanske med några foton på hur du pysslar och med lite text under, skulle det vara intressant? Självklart får du cred i form av en länk till din blogg🙂

    Hör gärna av dig!

    Med Vänlig Hälsning

    Arlene Larsson
    Redaktör SKEV

    arlene@rfslungdom.se

  2. Kul blogg ,vilka fina svampar !

  3. […] De bästa grytlappar som jag har stött på är de som är dubbelvirkade, oftast gjorda av mig själv. De brukar hamna hos andra som julklappar som tex förra året, se här och här. […]

  4. Har letat som en galning på nätet efter beskrivningar av den här tekniken. Kanske du vet och kan tipsa? På förhand tack.
    Berit

  5. fittforcefive Says:

    Bra fråga, jag har försökt förklara hur man gör någon gång, men det är svårt. Jag har inte hittat någon bra förklaring, någon gång kanske jag tar tag i det och gör en egen steg för steg beskrivning. Det är de första varven som är knepiga att förklara, sen går det enkelt. Hoppas du hittar någon bra beskrivning!

  6. Hej! Jag försöker göra dubbelvirkade grytlappar med samma mönster (i samma färger) på bägge sidorna, men det blir inte snyggt vid färgbytena. Jag byter färg vid sista genomdragningen av tråden. Skulle du kunna ge mig lite tips? Önskar gärna kontakt via mail eller Facebook 😊

Kommentera

