Stickade julgranskulor

Nu har jag kommit igång ordentligt med stickandet. Jag har stickat 8 st julgranskulor efter mönster från garnstudio, återigen. Jag sprang dessutom på rätt garn som hör till mönstret när jag skulle köpa vaxduk.


Det blir asschyst effekt av garnet. Det passar perfekt på varven, ser ut som om jag har suttit å mönsterpassat och bytt garn tusen gånger, men icke. Fler kulor kommer det bli, väldigt smidiga att sticka.

 

/Sofia

Ett svar to “Stickade julgranskulor”

  1. mycket fina julgranskulor! jag har blivit inspirerad! några kulor jag gjort de senaste dagarna visar jag på bloggen imorgon🙂 är inne på fjärde nu och fler ska det bli!

Kommentera

