Stickad fuskpolo till barn

Äntligen har jag kommit igång med handarbetandet igen. I fredags stickade jag snabbt ihop en fuskpolo till den snart tvååriga sonen. Det har varit svårt att hitta någon bra halsduk eller krage nu till den kalla vintern, men så hittade jag ett schyst mönster. Lättstickat var det också, tog en kväll att bli klar.

Han accepterade den direkt också, men inte tillräckligt mycket för att ställa upp på fotografering.

För en gångs skull lyckades jag dessutom ha samma garn hemma som hörde till beskrivningen, annars är det ju alltid ett pyssel att försöka hitta ett bra motsvarande som funkar till mönstret. Den är stickad i lila Raggi med blåspräcklig Raggi som randning.

/Sofia

Ett svar to “Stickad fuskpolo till barn”

  1. Åh vilken fin! En sån har jag också tänkt att jag skulle vilja göra någon gång! Det känns som ett lagom stort projekt att börja med.

Kommentera

