Lilla My

Som jag skrev i förra inlägget där jag hade virkat Muminpappan så ville jag gärna lyckas virka Lilla My. Jag kollade runt lite men hittade inget mönster som jag tycker var som jag ville att hon skulle se ut. Så jag freestylade själv.

Jag blev mycket nöjd med resultatet. Jag kommer nog att virka flera, med några små förändringar. När jag blir helt nöjd med hur jag gjorde så kanske jag tillochmed lägger upp en beskrivning, men att göra det nu blir svårt, jag räknade inte riktigt hur många maskor jag gjorde si och så med.

Nu väntar resten av muminfamiljen och sen hela muminvärlden (evighetsprojekt ja)

Edit: Jag hade ett stort behov av att göra ytterligare en my, denna gång lite mindre och lite bättre. Så här blev hon nu:

/Sofia

2 svar to “Lilla My”

  1. Hej!
    Jag är ganska ny på det här med stickning och
    stickar just nu de baby sockor ni lagt upp på sidan.
    Jag har nu stickat resåren och ska nu gå vidare till nästa moment.
    Då skulle jag sticka från avigsidan men hur skiljer jag på sidorna i resårstickning, de ser ju likadana ut!

  2. fittforcefive Says:

    Det spelar ingen roll, eftersom de ser likadana ut på båda sidor. den sida som du börjar på efter resåren kommer då att _bli_ avigsida. det intressanta är att båda två ska få lika många varv var på resåren, så att man gör lika på båda.

    /Sofia

Kommentera

