Virkad grytlapp

Virkade grytlappar är bra att ha. Virka fastmaskor fram och tillbaka. I grytlappen på bilden använde jag en lite midre nål än den som rekommenderades till garnet för att maskorna skulle bli riktigt tajta. Det blev jäkligt bra.

/Martina

Ett svar to “Virkad grytlapp”

  1. linisflinis Says:

    Hej!! gillar virkade grytlappar. Köper massor så snart jag hittar på loppis men vill gärna lära mig göra själv… har fått hjärp ett par gånger med ganska krångliga varianter men glömmer lika fort hjälpredan lämnat mig ensam. Din lapp ser lättare ut. Men hur gör jag? sitter här med garn och virknål…. hjälp🙂

Kommentera

