Virka en matta av plastpåsar

Hade jätte mycket plastpåsar hemma från en stor mataffärskedja som är nära mig. Tänkte då att av detta ska det bli en badrumsmatta. Började med att klippa till påsarna (tog sin lilla tid), klippte dem på bredden och fäste ihop med varann och rullade det till ett nystan.

Sen virkade jag med virknål nr 7 vanliga stolpar med 2 luftmaskor emellan runt runt. Ökade varefter så det inte blev en skål utav det hela.

Det kan vara väldigt trögt att virka i plast, gamla husmorstips är att antingen ha virknålen i potatismjöl eller i någon hudkräm… Man blev rätt trött i armen utan…

/Hanna

8 svar to “Virka en matta av plastpåsar”

  1. Hej vilken fin matta det blev. Vad roligt att färgerna blev så fina när de blev remsor. =)

  2. Å vilken kul idé! Älskar re-make!

  3. oj, det blev fint!
    Kommer du ihåg ungefär hur mycket plastpåsar som gick åt?

  4. Åhh vilken mysig blogg! Den lägger jag till i min blogglista, för här kommer jag att kika in flera gånger🙂 Jag har själv letat upp min gamla virknål och håller för tillfället på att panikvirka en schal till min svärmor eftersom hon fyller år på fredag.

  5. Härlig idé som fått mig att spara alla lila och turkosa systemkassar som jag hittar. Ska virka härliga tallriksunderlägg till bordet. Tack för tipset. Se gärna mina återbruksidéer på min blogg. Kanske du får en idé av dom.
    MVH Christin / Prylhyllan nordic

  6. fittforcefive Says:

    Jag använde mellan 20-40 påsar, kommer inte ihåg hur många… Många påsar gick åt i alla fall😀

  7. Nämen vad kul, vi har fått samma idé du och jag! Jag håller på med precis samma sak just nu, fast min kommer att se lite annorlunda ut. Bra tips med potatismjölet, det ska jag testa.

  8. Jag har bara en sak att säga.. Du ÄR helt OTROLIG =o)

    Jag gillar inte bloggar över huvudtaget, men tror att jag faktiskt nu har hittat en som jag gillar skarpt – din!

    Hoppas du fortsätter och inspirerar.

    Kram!

Kommentera

