En hemmagjord fågelholk

Jag och min kille ville kunna mata fåglarna lättare, jag kom på idén att vi skulle köpa en liten fågelholk… Jag gick iväg till ett annat rum, och när jag kom tillbaka efter ca 15 min så hade Johan gjort en egen fågelholk. Konstruktionen är ganska enkel, ta två petflaskor, en som är lite mindre och får plats inuti den större. Den lilla flaskan är ett måste, den reglerar hur mycket fnön som blir tillgängliga för fågeln…

Sen skär man bägge hålen. Ett litet hål längst ner på den inre flaskan gör att frön ramlar ut i en jämn takt.

Små sittpinnar och ett litet tak…

Det tog ett litet tag innan fåglarna förstod vad det var – men nu har de hittat den😀

/Hanna (eller Johan)

Ett svar to “En hemmagjord fågelholk”

  1. coolt! återanvändning i allra högsta grad!

Kommentera

