Resematstol

I julas skulle vår lilla familj iväg på flera julfirande hos diverse släktingar. Vi orkade inte släpa med oss vår tripptrappstol så jag kom på i sista minuten att jag sett smarta lösningar som man kan sy själv. Jag letade runt på de bloggar jag brukar kolla på och hittade Malllachings bortastol, där fanns bra bilder på hur man skulle sy, men inga egentliga instruktioner. Jag letade vidare och hittade en annan version. Jag kom på dagen innan vi skulle iväg på första julfirande att stolen behövdes så det var snabba ryck. Det blev att jag fick freestyla utifrån bilderna. Såklart dagen efter fick jag instruktioner från båda två, men då var det redan för sent. Men de kanske kommer till användning någon annan gång.

Så här blev resultatet i alla fall. Jag hoppade över att ha en snodd som sitter under stolssitsen, tyckte det funkade bra ändå, men det blir ju inte alls lika säker.

Det är alltså en ”påse” som man för över en stolsrygg och som en sele som man spänner fast barnet i runt stolsryggen. Funkade jättebra vid de två julmiddagar de behövdes till. Han satt så bra, stilla och säkert.

/Sofia

5 svar to “Resematstol”

  1. Supersmart! Vilken jättebra idé!

  2. Gud va många bra tipps du hade på din blogg. Saker som man inte ha tänkt på att man kan göra. Som att göra om sängkläder som man inte anväder så de passar lillans säng.

    MVH Sara

  3. […] Det var längesen jag gjorde något inlägg här, senast var när jag sydde en resematstol till alla julfirande. Sen dess har jag egentligen inte gjort något. Det har varit fullt upp med […]

  4. Underbart att du har sytt en egen resematstol. Jag har funderat på att köpa en sån, men har precis börjat sy lite till min lilla tjej… så varför inte sy en sån här. Så jag undrar om du möjligtvis har beskrivning på den?

    linda_gson@hotmail.com

  5. Vad fin den blev och vad bra den ser ut. Har du möjlighet att skicka en beskrivning till mig på den så skulle jag bli mycket tacksam. Min lille kille börjar kunna sitta själv nu och den skulle komma väl till användning när vi besöker mormor.
    t_alnefelt@hotmail.com

Kommentera

