Lite julpyssel

Har gjort lite julpyssel hemma så här inför jul. Jag gjorde denna lite mer traditionella dekoration i vårt kökstak:

Men det blev även lite nytt tänkande, (den är nog god att slänga ner i en gryta senare)

Torkade även lite apelsiner i ugnen. Blodapelsinerna blev finast. Detta gjorde jag genom att lägga apelsinskivorna på ett galler i ugnen på ca 50 grader. Jag hade ugnsluckan öppen hela tiden. Värmen och tiden varierar nog mycket från ugn till ugn, jag har en gas-ugn…var tvungen att hålla koll hela tiden men det blev fint ändå!

Apelsinerna är fina att t ex hänga på en tråd och sen hänga den i fönstret eller i granen. Jag satte en på en flaska saffransglögg jag kokat ihop till julafton:

God Jul!!!

/Hanna

2 svar to “Lite julpyssel”

  1. Snacka om pricken över i:et med den fastknutna apelsinen på Glöggflaskan!

  2. Fiiint! Hoppas få smaka lite glögg på måndag om det finns nått kvar! Kram Lisa

Kommentera

