Pärlporträtt

Det var ett tag sen jag pysslade och ännu längre sen jag gjorde nått inlägg här. Jag har haft fullt upp med att skriva examensarbete, jobba och umgås med familjen. Men tillslut har det blivit nått. Precis som Hanna har jag hakat på trenden med att göra pärlplattor av foton. Det här är tredje försöker. De första två pajade då pärlorna var dåliga och lite för stora (några gamla, billiga från ikea tror jag), men nu har jag köpt bättre (Hama) och det funkade ju prima.

Än så länge har jag bara grundfärgerna, men köpte idag lite fler färger så det kan bli lite mer skala. Men jag gillar ändå den här versionen också, blir lite som sprejmallar, lite streetart-känsla.

Frågan är hur man ska sätta upp den, är det spånplatta bak och trälister som man limmar på kanten som gäller? Har för mig att det var så man gjorde när jag gick på fritis. Andra tips?

/Sofia

3 svar to “Pärlporträtt”

  1. har tyvärr inga tips eftersom jag inte provat själv än. Har inhandlat material men det tar emot att börja…. Coola färger du valt

  2. Du hittar svar på många frågor och massor av tips på http://parlkonst.se/
    Där kan du titta på tavlor, se hur de är gjorda, förbättrade, monterade och mycket annat. Där finns även tips på mycket annat man kan göra med plaströrpärlor.

  3. Hej..Nu såg jag att du skrivit ett inlägg i min blogg för ett år sen om tröjan din son fått av farmor. Vilket lustigt sammanträffande…. Nu har han väl säkert vuxit ur tröjan….Tyvärr har vi ju inte Niklas och Elin som grannar längre. Min yngsta son och Nemo var bra kompisr och sonen tycker att det var en väldigt dålig idé att do flyttade….

    Ha det så bra…kul med alla era idéer.

    Mvh Cecilia & Busiga ungar

Kommentera

