Jag har stickat en tröja!

Var på symässan i Kista för några veckor sedan. Blev där jätte inspirerad att börja sticka på ett lite större projekt. Köpte en massa garn och ett mönster till en tröja. Och så här blev resultatet;

IMG_4406

IMG_4409

På mässan köpte jag även en massa trästickor. En nyhet som jag då upptäckte var även korta stickor. Alla tanter satt och stickade med dem och de rekommenderade de starkt! Man kan sitta i en fåtölj och sticka utan att slå i armstöden hela tiden! Det var även mycket bättre för axlar och armar!

IMG_4412

Det spelar ingen roll hur stort arbete man gör, alla maskor får plats bra!

Detta är den första tröja jag stickat, men jag har blivit smittad av stick-monstret och kan nog inte sluta… Fortsättning följer….

/Hanna

5 svar to “Jag har stickat en tröja!”

  1. Jäklar Hanna! Va du har hunnit! Längtar till pyssel nästa helg!!! Kram!

  2. Shit man! lär både mig och Olle allt du kan!

  3. muchis.se har jättebra stickbeskrivningar och snygga garner(som dessutom är ekologiska), ett tips om du gillar att sticka
    stickade nyss en poncho och ett par torgvantar därifrån som jag såg på bild i femina, sjukt nöjd!

    bra blogg förresten, ska nog ta och sy en sån där klänning som du sydde fast i vitt eller orange😀

  4. Jättefin Tröja!

    Ett annat tips är att använda rundstickor (fast sticka fram och tillbaka). Då får du arbetet mitt i knät hela tiden och det blir inte så tungt för axlarna.

Kommentera

