Lördagspyssel: Måla om ramar!

IMG_6972

Om du vill sätta upp tavlor hemma så är ett billigt och miljövänligt tips att köpa lite olika ramar på loppis. Jag betalade inte mer än 5kr för tavlorna nedan.

IMG_5041

De är alla olika och rätt fula, men man kan måla om dem i samma färg eller i olika matchande färger så ger de ett enhetligt intryck.

IMG_5043

Jag målade mina med svart allmogefärg.

IMG_5048

De passar bättre ihop nu, eller hur?

IMG_5205

Finare än innan i alla fall!

/Martina

3 svar to “Lördagspyssel: Måla om ramar!”

  1. Jag har planer på att göra samma sak efter att jag hittade detta blogginlägg:
    http://jennalou.typepad.com/jenna_lou_loves_you/2009/10/diy-art-under-for-under-50.html
    Supertips för hur man ska lyckas hänga tavlorna rätt på första försöket

  2. Mycket bra idé, jag ska leta ramar här hemma tänkte jag till ett projekt jag har på gång!

  3. fittforcefive Says:

    kul! länka gärna nån bild när du är klar!🙂
    /Martina

Kommentera

