En liten filt av mormorsrutor

Min syster ska snart få en liten unge. Har därför gjort denna filt till henne. Den är gjord av ullgarn som går att tvätta i tvättmaskinen.

Här kommer processens gång:

IMG_4369

IMG_4373

IMG_4376

Och så här ser den ut i ungens lilla säng 😀

IMG_4381

/Hanna

8 svar to “En liten filt av mormorsrutor”

  1. Åh Hanna va fin! En sån måste jag göra till Nando 🙂 Massor med kramar! /Lisa

  2. Superfin! Jag är kass på att virka men måste lära mig att virka mormorsrutor!

  3. Den är riktigt fin! Bra virkat!

  4. Är det jättedumt att göra det i syntetgarn? Jag har massor av restgarner från den tiden när jag stickade med syntet. Typ från skoltiden…

  5. fittforcefive Says:

    Det går utmärkt att virka med vilket garn som helst!!! 😀
    /Hanna

  6. superfin! jag började på en filt av mormorsrutor för ungefär 2 år sedan men den är inte färdig än. imponerad av att du orkade!

  7. Undrar bara vad det är för mått på filten?

  8. fittforcefive Says:

    Jag kommer inte riktigt ihåg, då den inte är i min ägo längre, men jag skulle chansa på 70*90cm /Hanna

Kommentera

