Hittat i soprummet

IMG_6825

På tal om gårdagens inlägg om källsortering… Hittade den här gamla trälådan i soprummet häromdan. Nu får den ta hand om pelargonerna på balkongen tillsammans med en invirkad sten. Funderar på att lacka/olja/måla den, men vet inte vad som är bäst. Det ska vara bra för att ha utomhus, dvs. tåla regn och snö… Är det någon som har koll som kan tipsa mig? tack!

/Martina

6 svar to “Hittat i soprummet”

  1. Jag tycker att den är snygg som den är, men ett alternativ kan vara att måla den vit med utomhusfärg, och sedan kan du trycka schablonfärger i svart eller grått på, t ex nåt på engelska eller franska så det blir så där husligt och lantligt. Eller varför inte ordet ”Perlargon”. Eller ”Hittegods”. Vad som helst funkar, men det kan bli grymt snyggt. Tänk ”Bruka”.

  2. Hej! Tack tack =D
    Tyget hittade min mormor, men det är gammalt, vet inte var man kan hitta sånt nu dock😦

  3. fittforcefive Says:

    Kristin: Jag gillar också den som den är, men tänkte kanske göra den mer tålig mot väder och vind liksom… lådan är rätt gammal och sliten. Tack för dina tips!

    Anjélica: det var snyggt med skinnimitationen, ska försöka hitta nåt sånt i tygaffärer, hör av mig om jag hittar nån!

    /Martina

  4. Underbart att göra sånna fynd!

  5. fittforcefive Says:

    Eller hur, vill också ha ett sånt bra soprum!
    /Hanna

  6. Båtlack är bra. Det är genomskinligt och tål alla väder.

Kommentera

