Hemmapyssel

IMG_6822

Jag sydde ett draperi som jag hängde från bordet i köket. Jag bor i en liten etta med sambo så vi har inte så mycket utrymme.. Men bakom det där draperiet finns vår källsortering undangömt. Så skönt att slippa se kassarna med mjölkkartonger och sånt!

Jag sydde draperiet av två fina kökshandukar som folk på Emelies mammas jobb gjort. Jag la till några bitar beiget linnetyg också så att det blev lagom brett, och sydde en bård på långsidan där jag trädde igenom en bambupinne. Sedan satte jag fast små krokar på undersidan av bordet, där bambupinnen med draperiet hängdes. Klart!

/Martina

2 svar to “Hemmapyssel”

  1. Jag tycker det blev skitsnyggt!

  2. fittforcefive Says:

    Tack! /m

Kommentera

