Hemmagjord födelsedagspresent

Blev ett par stickade pulsvärmare!

IMG_6737

Jag hade aldrig stickat flätor förut

IMG_6702

IMG_6703

IMG_6705

Men jag lärde mig genom att läsa på nätet. Så himla bra med folk som förklarar hur man gör… ha ha, vi försöker bidra med det i pysseldjungeln..Här är några länkar till hur man gör

Knittinghelp

Garnstudio

Sysidan

Videojug

Till alla spansktalande: Guía para tejer bien

Jag använde mig av två hjälpstickor. Eller egentligen använde jag två säkerhetsnålar, tyckte det funkade bättre.

IMG_6733IMG_6727

Jag la upp 34 maskor på stickor som är 4 mm. Garnet är second hand (fick det av syrran) så jag vet inte vad det heter. Ganska tjockt som ni ser.

IMG_6715

För att sätta ihop rektangeln till en tub valde jag att virka ihop det jag stickat. Det är enkelt och blev snyggt med en virkad kant.

Genom att hoppa över en bit blev det ett tumhål.

Tack och adjö!/Martina

4 svar to “Hemmagjord födelsedagspresent”

  1. fittforcefive Says:

    fina!
    ni vet att jag fyller år snart va?..
    kram, E.

  2. fittforcefive Says:

    haha! I get the point../m

  3. fina… men några tips på vad man kan ge sin mormor.. har inga pengar så jag måste göra något själv… 😦

  4. Hejsan!
    Undrar om du har riktigt bra läsmönster på flätstickning? Går inte att skriva ut din beskrivning här från sidan.
    M.v.h. Rossi

Kommentera

