Stickade pulsvärmare… till blåsiga Skottland

Stickade de här pulsvärmarna till min brorsa i helgen. Han har flyttat till Skottland och kan behöva lite värme runt händerna när han sitter vid datorn.  Jag gjorde versionen med tumhål så att de sitter ordenligt när han skriver…

IMG_6655

De sitter lite konstigt på mig men min brorsa har mycket större händer, så de sitter bättre på honom. Jag la upp 36 maskor, och som syns gjorde jag först fyra aviga och fyra räta maskor några varv, och sedan körde jag två och två, så att det blev lite mer resår.

IMG_6650IMG_6651

Jag sydde ihop rektangeln, hoppade över en bit och sydde klart. Så fick jag ett tumhål. Lätt!

/Martina.

Kommentera

