Fixa tröjan

Jag fick ärva två fantastiska stickade tröjor, men tyvärr var deras ärmar sönder.

IMG_4675

Så jag fortsatte att dra i trådarna tills långärmarna blev kortärmar. Jag knöt och fäste trådar så att ärmen inte skulle gå upp mer

IMG_4677

Och sedan använde jag mig av öglorna som var kvar i det stickade och virkade en kant med fastmaskor i dessa (klicka på ordet och se en video från garnstudio om hur man gör fastmaskor!)

IMG_4678

Såhär blir det:

IMG_4686

På det sättet kan jag fortfarande använda tröjorna, fast med kort ärm istället för lång. Och den virkade kanten blir riktigt bra tycker jag.

IMG_4694

IMG_4697IMG_4674

Jag har andra stickade tröjor med virkade kanter, det är en schysst detalj tycker jag:

IMG_4671

/Martina

4 svar to “Fixa tröjan”

  1. Detb blev jättebra!🙂

  2. fittforcefive Says:

    Bra gjort!

    /Sofia

  3. Tröjorna blev ju ännu snyggare med kort ärm! Urbra idé!

  4. FATTAR INTE VARFÖR DU INTE I STÄLLET STICKADE PÅ ÄRMAR I DE ÖGLOR DU PLOCKAT UPP?

Kommentera

