Blommig tunika

När jag väl kom igång i förrgår med att sy igen så har jag fortsatt. Jag kom på att jag skulle vilja sy en skjorta/tunika till min son, än har jag inte sytt några kläder till honom. Efter lite letande i mina böcker och tidningar hittade jag ett mönster som motsvarade det jag ville i en Burda tidning, förutom när det gällde storleken. Men istället för att försöka förminska det och hålla på och pilla med det så tog jag och sydde en för stor, och tänkte att om det blev bra så ska jag göra en till mindre.
P8110115
Tyget är en gammal gardin som jag köpt på loppis och av det tyget skulle jag nog kunna göra 100 till, så mycket tyg har jag.

Jag gillade mönstret och ska försöka mig på att bara minska alla delar lite, och den här gången ska jag göra rätt med slån (slitsgrejen i halsen) så att den inte blir dubbelt så stor som den skulle.

Men nu är ju frågan vad jag ska göra med den alldeles för stora tunikan.

/Sofia

Kommentera

