Brysselväska

Som ni kanske har märkt har det varit dåligt med uppdatering på den här bloggen under sommaren. Folk är bortresta, jobbar eller har annat för sig. Själv har jag påbörjat lite projekt under min semester i Dalarna, bland annat en ryakudde, men den har blivit liggande sen vi kom hem. Resten av sommaren har jag varit inspirationslös och dessutom jobbat och när jag inte jobbat velat umgås med min lilla halvårs bebis.

Men för ett tag sen hittade jag en blogg med en fin väska. Jag frågade om mönster till väskan och vad dimper senare ner i min brevlåda, jo värsta schysta mönstret och beskrivningen på nämnda väska. Så i dag tog jag jag tag i mönstret och rotade fram ett tyg som jag köpte på loppis för några år sen (det var 3 skitstora gardiner, så tyget tar aldrig slut). Jag hade lite problem med hur jag skulle göra innerficka bra, det blev inte jättesnygg, men den fungerar.

P8090109 P8090111 P8090112

Så här blev resultatet! Tack Kristin på Brysselpyssel

/Sofia

6 svar to “Brysselväska”

  1. Vad fin!🙂 blev så glad när jag såg den, har nämligen sytt en lång kjol av det där tyget.. fast mitt går i blått och har varit ett gammalt draperi!

  2. fittforcefive Says:

    Tack! Jag har märkt fler som hittat det där tyget på olika loppisar i olika färgsättningar, måste ha varit rätt populär när det var nytt. Finns det någon bild av kjolen, alltid roligt att se hur samma tyg kan se ut i olika kreationer.

    /Sofia

  3. Den blev ju kanonsnygg! Urläckert tyg! Och det är så kul att kunna ta till vara på något gammalt och förvandla det till något nytt. Najs!😉

  4. Visst har jag en bild på den! lägger upp bilden på facebook så kan du kolla.. Jag är Emeli B🙂

  5. Skulle det vara möjligt att få mönstret till Brysselväskan?
    Jag kan skicka porto till dig innan om du vill.
    Väskan är jättesnygg.

    Angelica

  6. fittforcefive Says:

    Hej, jag har fått mönstret via bloggen brysselpyssel, så kolla med henne istället eftersom det är hennes🙂

    /Sofia

Kommentera

