Mobil av sånt man hittar i naturen

IMG_5588IMG_5584

Brukar du också plocka med dig hem fina saker som du hittat i skogen? Jag gör det i alla fall, men ofta blir de bara liggande i en hög. Häromdan bestämde min syrra och jag att vi skulle hänga upp de fina grejerna och göra en mobil av dem.  Det vi hade var typ grenar och frön och småpinnar. Vissa av grejerna som vi använde hade jag tagit med mig från Uruguay när jag var där sist, det är till exempel frön och sådant som jag hittade på stranden eller bland träden där.

Det här är materialet vi hade:

IMG_5526

Vi formade mobilerna på golvet och la upp det vi tyckte skulle vara med. På det sättet kunde vi se vad som blev fint.

IMG_5531

Sedan trädde vi en naturvit sytråd igenom de fröna som skulle hänga i pinnen och hängde trådarna runt pinnen. På vissa grejer (de lite hårdare och tjockare) blev vi tvungna att spika igenom dem med en smal spik först, så att det blev ett hål, för synålen gick inte igenom annars.

IMG_5538 IMG_5558

Sedan var det bara att hänga upp.

/Martina

Ett svar to “Mobil av sånt man hittar i naturen”

  1. Hej fin blogg!
    Har en fråga, har du någon aning om vart man kan få tag på örhänges krokar i tex vilken affär? finns det i smyces affärer?

Kommentera

