Sommrigt värre

IMG_5475

Sydde detta till min balkong häromdan.

Jag vek tyget dubbelt och la på det mönster jag hade ritat på ett tidningspapper och klippt ut. Och nålade fast det.

IMG_5447

Sedan klippte jag ut mönstret.

IMG_5448

Sydde fast den dubbelvikta triangeln med raksöm direkt på rätsidan. Struntade i sicksack och fåll.

IMG_5452

Jag vet inte om det syns så bra här nedan, men jag började och slutade sömmen strax innan jag kom till delen där tyget är vikt (ca. 1,5cm innan). På så sätt bildas en liten ”tunnel” på varje triangel som tråden träs igenom sedan.

IMG_5454

Jag gjorde flera trianglar i olika färger. Lite garn fick bli snöret de hänger från.

IMG_5459

Så träddes garnet igenom med hjälp an en säkerhetsnål.

IMG_5460

Sen så var det bara att hänga upp det hela. Snabbt och enkelt! och fint tycker jag. Ett bra sätt att använda stuvarna man kan ha liggande hemma.

/Martina

Kommentera

