Symaskinfodral

IMG_5369

Igår sydde jag ett fodral till min symaskin. Det blev ett lintyg. Så här gjorde jag:

Först klippte jag ut en rektangel som var lagom stor till min maskin. Det blev 50×67 cm. Jag sicksackade kanterna. Sedan vek jag rektangeln på mitten och sydde ihop kortsidorna.

IMG_5340

Men jag sydde inte hela vägen upp, utan slutade sy ca. 5 cm innan jag kom till tygets slut. (se nedan)

IMG_5338

Det lilla hålet som blir kvar vek jag som på bilden och nålade fast. Sedan sydde jag med raksöm över.

IMG_5342IMG_5360IMG_5362

IMG_5363

Såhär blir det på andra sidan:

IMG_5367

Till sist sydde jag en bård längst ner.

IMG_5379

Tadaaa!

IMG_5373

/Martina

Kommentera

