Ruta för ruta…

IMG_4294IMG_4298

Det har varit lite glest mellan inläggen denna månad, så jag tänkte visa er ett pågående projekt i brist på fler färdiga grejer just nu… Det är denna filt (eller blivande filt) av ett ullgarn som min sambo hade med sig från en marknad i Bulgarien. Färgen är typ naturvit, men nu vill jag lägga till en till färg runt dessa mormorsrutor, och jag vet inte vilken! Benvitt? Grått? eller nån helt annan färg? Jag tar tacksamt emot tips. Helst vill jag att filten ska behålla den där ”naturliga” paletten, jag vill typ inte kombinera med klarrött eller liknande..

Aja, sen vill jag passa på att tacka alla för era fina kommentarer som vi får, vi blir lika glada varje gång! Och tack till alla som tittar in till oss, även om ni inte skriver nån kommentar. Det är skitkul att så många hittar hit!

🙂

/Martina

4 svar to “Ruta för ruta…”

  1. Kanske en ljus olivgrön skulle fungera? den matchar den naturliga stilen utan att sticka ut alltför mycket

  2. annaerika Says:

    Roligt att kika in och inspireras!

  3. fittforcefive Says:

    Olivgrön var en jättebra idé! det hade jag inte tänkt på. Jag såg en filt igår i en affär som hade naturvita rutor och brun färg runtomkring, men det var inte lika bra. Jag ska leta efter nån matt grön så får vi se vad det blir till slut.
    /martina

  4. […] Jag har hållt på med de här mormorsrutorna väldigt länge. Men häromdan blev det äntligen av att jag sydde ihop dem till en […]

Kommentera

