Mitt broderi är äntligen klart!

Har nu i ca 6 månader broderat på denna tavla/kudde… Blir nog en kudde till landet. Jag tycker att motivet är fult – men mönstret köptes billigt på Tradera och har varit riktigt kul att brodera.

img_3382

Det är broderat med kortstygn och med halva korsstygn. Jag har använt mig av olika många trådar vilket har gjort att motivet får ett slags djup…

img_3384

Broderade till slut en svart kant kring alltihop – fortsättning följer sen! Om det blir en kudde någon gång…

img_3383

/Hanna

11 svar to “Mitt broderi är äntligen klart!”

  1. Gött att bli klar! Ser sjukt komplicerat ut och jag skulle aldrig ha ork. Svart och vitt är nog ansträngande för mig ^^

  2. fittforcefive Says:

    Hanna du är galen! men den kommer passa bra på landet🙂

    /Sofia

  3. Thank you so much for visiting my blog Martina🙂 I’d be honored if you mentioned my work in your blog, please feel free to use any images you like from my blog🙂 Best, Geninne

  4. Jag skulle nog ramat in den🙂 för även om du inte gillar motivet är det en rackarns massa arbete som du lagt ner.

  5. Oj, det är verkligen imponerande att hålla ut i ett arbete när man inte tycker om motivet! Du måste verkligen tycka om att brodera🙂

    Generellt tycker jag det är pysslandets baksida. Alla oanvändbara saker som blir till (här hemma alltså!). Fast ditt broderi var mest roligt och koolt och blir bra som kudde tror jag!

  6. fittforcefive Says:

    thank you Geninne!

    och…

    Go Hanna, Go!
    /martina

  7. Otroligt snyggt, och fult är det inte. Faktum är att jag älskar det där broderiet och är lite ledsen eftersom jag inte hittar att det går att köpa någonstans, haha. Men om du hittade det på tradera så får jag börja med att titta där, det kanske kommer ett till🙂

  8. fittforcefive Says:

    Broderiet är från Dimensions. Har sett detta motiv förut på dittbroderi.se bland annat. De har inte det nu verkar det som, men det finns många andra roliga motiv där…
    Lycka till!

    Broderier är ju ganska så dyrt, men man får ju ett par månaders nöje!😀
    /Hanna

  9. Very Great site.Thank you very much for your sharing.

  10. Herregud, finare broderi har jag aldrig sett! Verkligen jättefint!

  11. super snygg ju .. inte alls ful ..

    skulle vilja sjäv sy den …har du mönstret kvar om hör då av dig på min sida men är välkommen ändå å kika in .. http://www.nogg.se/spiiidis1 ..ha en bra dag ..lägger till dej i favoriter

Kommentera

