Virkad sten igen!

img_4662

Tänkte göra några stycken sånna här att ha i nåt slags prydnadssyfte, kanske på balkongen bland växterna… Annars fungerar de bra som fina papperspress. Har ni andra förslag kanske?

Såhär gick det till, först virkade jag ett mönster

img_4644

Sedan provade jag den på stenen och virkade så att det blev en rundad form.

img_4648img_4646

Sedan fortsatte jag att virka direkt på stenen för att stänga virkningnen på baksidan.

img_4656img_4657

Och såhär blev baksidan:

img_4660

Jag tyckte det var kul att göra det här, ska försöka bli bättre bara och göra mer komplicerade mönster. Som de hos resurection fern. Hon är liksom the master of virkade stenar. Måste bara skaffa mig en pytteliten virknål. Vilken är den misnta storleken? Jag körde med en som det står 0000 på… men den är för tjock. Vad är mindre än noll? Vet nån?

Ha en bra dag!

/Martina

6 svar to “Virkad sten igen!”

  1. När det gäller virknålar kan jag tipsa om secondhand-affärer, på Röda korset här i Umeå har de virknålar som passar till sytråd.

  2. fittforcefive Says:

    Martina, jag har såna där små virknålar som man har för att virka spets med. du kan låna nästa gång vi ses

    /sofia

  3. skitbra, tack sofia!
    och rebecc; jag ska kolla in lite second-hand affärer, det låter bra…

  4. Vilken härlig idé med virkade stenar – så snyggt det blev! /Emilia

  5. Hej,

    Vad duktig du är.
    Jag kan inte virka alls🙂
    Men jag är intresserad av att köpa fyra lite mindre invirkade stenar av dig och använda som duktyngder.
    Går det tro?

    MVH
    Lisen

  6. […] i soprummet häromdan. Nu får den ta hand om pelargonerna på balkongen tillsammans med en invirkad sten. Funderar på att lacka/olja/måla den, men vet inte vad som är bäst. Det ska vara bra för att […]

Kommentera

