Virkskola 1

Som nämndes i tidigare inlägg så har jag börjat med en följetong här på bloggen. Nämligen en stick- och virkskola från handarbetets bibliotek.

Här kommer första delen i virkskolan.

virka1

Här kan man läsa om luftmaskor, smygmaskor, fasta maskor, fasta maskor från höger till vänster och även viktig information om masktäthet och liknande.

Fortsättning följer!

/Sofia

5 svar to “Virkskola 1”

  1. Jättebra skola! Det är så roligt för jag läste förra inlägget noga och intresserat och sen igår kom en snäll vän förbi med en hel sån pärm-skatt!🙂

  2. fittforcefive Says:

    Vad roligt att den uppskattas och roligt att du fått tag på dem också🙂 De där pärmarna måste ha varit väldigt populära, jag springer på de lite här och där. endel mönster är ju kanske lite out-of-date men de kan man ju hoppa över

  3. Ja, jag tycker att många mönster funkar åxå!🙂 Tyvärr så fanns det inte med mönster i ”sy-pärmen”… typiskt att jag skulle hitta en massa barngrejjer jag vill sy… man får ta till sig inspirationen iaf… men lite surt e d😉

  4. fittforcefive Says:

    jag har precis samma problem, vet dock att en kusin har pärmen med mönster, som hon inte använder. men tyvärr hittar hon det inte. både jag och min svägerska är sugna på att sy bärselen som finns med där.

    /Sofia

  5. […] Stickskola 2 Här kommer andra delen i stickskolan, se även stickskola 1 och virkskola 1 […]

Kommentera

