Virkad tvättlappsförvaring

I vårt badrum har det legat tvättlappar lite här och var, staplade på hög som ramlar eller ligger i vägen. Så jag bestämde mig för att göra någon form av förvaring till dessa. Jag hade lite turkost bomullsgarn som passar in i färgtemat i badrummet. Jag kollade i mina olika böcker och pärmar och hittade då virkade rutor som de gjort till ett överkast. framsidan gjorde jag som överkastrutorna fast mindre.

p4220759

Baksidan gjorde jag utan moucherna/vårtorna och sidorna är hålvirkat och moucher/vårtor omvartannat.

p4220760

Nu sitter den uppe bredvid skötbordet och har hitintills fungerat bra.

fardigt

/Sofia

Kommentera

