Stickad krage

krage-blogg

Jag hade en del garn hemma som blev över från en sjal och det blev en stickad krage. Lite varmt för det nu kanske, men ändå.. Den fungerar som en halsduk men i tubform liksom, man bara trär den över huvudet. Jag stickade 2 räta och två aviga maskor hela vägen tills det blev en lagom storlek. Och sedan sydde jag ihop det hela till en tub.

img_4416

Sedan valde jag en knapp att ha som prydnad.

img_4426

Ja, så går det till.

img_4430

/Martina

2 svar to “Stickad krage”

  1. blev verkligen inspirerad utav denna…jag ska nog också göra en..
    /Hanna

  2. […] hade tänkt göra den här kragen precis som jag gjorde den vita kragen. Men den blev för stor, jag hade visst tjockare stickor den här […]

Kommentera

