Anarkodregglisar

Sonen har precis lärt sig att dreggla så vad passar bättre än att sy ett gäng dreggisar. Jag har sett de här och där på olika bloggar som tex Att sy en Gekko, Mallaching, Krimskrams. Beskrivningen som jag använt kommer här ifrån.

p4150712

Det blev ett gäng stycken. För att pimpa de lite så letade jag upp brandkattmallen som jag tryckte på ett tyg förut och tryckte den på dregglisarna. Alla tryck blev kanske inte så jättebra, men de duger att dreggla på.

p4150705

Jag använde trikåtyg till framsidan och fleece till baksidan. Tyvärr hade jag slarvat lite när jag klippte ut fleecen på några av de. Jag missade att lägga de så att stretchen var på bredden, vilket gör att rynken blev konstig vid halsen på några av de, men det syns inte när de används.

nik

Jag använde dessutom olika färger tråd på de olika dregglisarna (finns det inget bättre ord än dregglis, tycker det låter lite fånigt, men det kanske bara är jag) som i vissa fall bryter mot övriga färger, alltså att sömmen framhävs istället för att ”gömmas”.

Dessutom funkar de bra som napphållarplacering så slipper man knipsa fast den i bodyn.

napp

/Sofia

2 svar to “Anarkodregglisar”

  1. Men gud vilken rolig och inspirerande blogg🙂

  2. […] Slutstadium, Guldfiske, Systemfel, Salka, Jordränta, Acidtrunk feat. Oman, Marcusen, Dom Ljuger, Fitt Force Five, Lutte des […]

Kommentera

