Kjol!

100_1138

Den här kjolen sydde jag för ett par år sedan, och det var innan bloggen fanns, så jag har inga steg för steg bilder att visa. Men jag har kvar mönstret som jag ritade på tidningaspapper, och klippte ut 5 st sådana delar i tyg. Sedan sydde jag ihop dem och lade till en kant längst upp, som ett slags skärp. Sedan sydde jag dit dragkedja. Och så var det klart.

Här är mönstret till delarna:

img_4383

Mycket lätt!

/Martina

Ett svar to “Kjol!”

  1. Marielle jakobsson Says:

    Hur syr du midjekanten på kjol och va använder du för tyg?

Kommentera

