Virkar på en sten…

img_43571

Hej! när jag såg de virkade stenarna hos Resurection fern ville jag prova att göra egna… Det började lätt med att jag virkade ett mönster som jag tyckte blev fint i ungefär samma storlek som stenen.
img_4342

Sedan blev det lite svårare när jag skulle virka runt stenen, och lyckas göra en virkning som blev lagom ”tajt” så att det virkade satt fast ordentligt på stenen och inte bara hängde slappt.

img_4343

Men jag körde runt lite och valde att virka ihop det hela på baksidan såhär:

img_4345

Efter lite krånglande och pysslade blev baksidan såhär!

img_4355

Och det här är framsidan:

img_4352

Ja, helt ok för ett första försök kanske men jag hoppas göra lite finare mönster framöver!🙂

/Martina

Kommentera

