Virkad väska i kontrastfärger

img_2428img_2427

Det här är en annan typ av virkad väska, där virkningen bilder ett mönster mot en kontrasterande färgbakgrund. Det oranga är ett linnetyg, och runt det har jag virkat med bomullstråd. Bilderna visar fram och baksida.

/Martina

2 svar to “Virkad väska i kontrastfärger”

  1. hej, tyckte din väska var jätte fin. skulle bli glad om du kunde skriva beskrivningen på väskan. MVH/emelie

  2. fittforcefive Says:

    Hej Emelie, kul att du gillade väskan. Jag virkade mönstret på frihand, gjorde lite som jag tyckte blev fint allteftersom. Först gjorde jag en sida och sedan en baksida med annorlunda mönster men samma storlek. Sedan virkade jag ihop de båda delarna. Innertyget är ett oranget linnetyg som jag sydde i samma form och storlek som den virkade väskan och la tygfickan innanför den virkade. Jag sydde ihop tyget till den virkade delen på överkanten. Sedan sydde jag dit en knapp för hand och lade till ett långt snöre som blev axelbandet.
    så gick det nog till… hoppas du blev nöjd!
    Mvh
    /martina

Kommentera

