Kasse

Som jag nämnt i mina två senaste inlägg (1 2) så har jag surfat runt en massa på olika pysselbloggar och hittat saker jag velat sy. Det senaste i raden är en smart kasse, där finns beskrivning på hur man gör.

p3140490 p3140493p3140492 p3140491

Hur stor väskan ska vara kan man bestämma själv, jag utgick från knåpmoderns (länk ovan) mått, men man kan ju anpassa som man vill, se bara till att bottenplattan blir rätt storlek i förhållande till siddelarna. Handtagsdelen chansade jag på storleken, de blev 20 cm högt och 10 cm brett.

Av någon anledning hade jag helt glömt bort hur man sydde i kantband här i veckan, men hittade en bra sida där det står hur man gör, för det är ju enkelt, egentligen. Men den blir svårt om man försöker sy fast det med bara en söm.

Nu är den full med garn och mormorsrutor, det ska bli en ny filt men den här gången mer nördig, inspiration härifrån. Tetris passar mycket bra för en rutfilt.

/Sofia

2 svar to “Kasse”

  1. Den där har jag också sytt två varianter av. Superbra!

  2. fittforcefive Says:

    Det var det jag hade för mig, att jag sett någon liknande hos er någon gång

Kommentera

