Tetraväskor

Det finns ju en hel del pysselbloggar där ute. Jag brukar titta igenom en hel hög och blir ofta inspirerad. Det är flera saker som jag har sett på olika bloggar som jag har tänkt att det där ska jag göra. Igår slog jag slag i saken och sydde ett par necessärer i tetraformat, jag gjorde de dock inte i vaxduk så min tanke är att jag ska förvara andra saker i dem. vad vet jag inte ännu, men det ger sig.

p3110460

De är busenkla att göra, det är bara 4 sömmar som behövs och storleken anpassas efter dragkedjan. Beskrivning på hur man gör finns i länken ovan.

p3110463 p3110464 p3110466

Jag hittade dessutom ett ställe som sålde 10 pack med svarta och vita dragkedjor á 20 cm för 10 kronor så det kommer bli mer småförvaring framöver. Kvalitén på de verkar dessutom vara helt okej.

/Sofia

8 svar to “Tetraväskor”

  1. […] Som jag nämnt i mina två senaste inlägg (1 2) så har jag surfat runt en massa på olika pysselbloggar och hittat saker jag velat sy. Det […]

  2. Dehär gamla godingarna hade jag glömt! Oj vad jag ska sy ikväll.

  3. linisflinis Says:

    jag får inte länken att fungera… vill gärna sy dom här…

  4. linisflinis Says:

    nu hittade ja mönstret hehe de va ju verkligen jätte lätt

  5. fittforcefive Says:

    Ja dom är verkligen jättelätta att sy, enda är att få till ett snyggt blixtlås högst upp.

    tack för att du sa till om länken, fixade den nu

    /Sofia

  6. lena.frodin45@spray.se Says:

    Hej!
    Den här tetraväskan som är så enkel……Finns det beskrivning hur man viker den?
    Jag har suttit med papper men kommer inte på det.

  7. Ska uppdatera länken, men här är den korrekta iallafall http://www.icakuriren.se/Hem-Tradgard/Fixa-och-snickra/Sy-necessar-i-tuff-tetraform/

    /Sofia

Kommentera

